Prima paginaEchipa noastraEchipa noastra

Anca Ulea

Managing Associate

Anca este avocat senior in aria  consultantei juridice cu peste 10 ani de experienta remarcabila in domeniul dreptului muncii.

Ea si-a inceput cariera la una dintre cele mai importante societati nationale de avocatura, continuand sa si-o dezvolte in domeniul ariei de practica a dreptului muncii. Pachetul sau exceptional de aptitudini include consilierea clientilor cu privire la redactarea si implementarea contractelor individuale de munca, incetarea contractelor individuale de munca ale membrilor organelor de conducere ale societatilor, precum si cercetarea disciplinara a acestora, procedura de transfer a angajatilor conform prevederilor TUPE, negocieri cu sindicatele, strategii de control cu privire la greva salariatilor, redactarea si negocierea contractelor colective de munca, implementarea si revizuirea schemelor de remunerare a performantelor si a politicilor de evaluare profesionala, precum si asistenta cu privire la solutionarea conflictelor de munca cu sindicatele.

Anca a asistat unele dintre cele mai importante companii nationale si internationale in pregatirea si punerea in aplicare a regulamentelor interne, a codurilor etice, precum si in implementarea standardelor legale de sanatate si securitate in munca.

Ea a oferit consultanta juridica clientilor cu privire la accidente de munca din care au rezultat vatamari grave, litigii rezultate din acestea, precum si cu privire la cercetarile efectuate de catre autoritatile de control din domeniu.

Anca a organizat cursuri de instruire in domeniul dreptului muncii pe diverse teme sensibile, precum confidentialitatea si reglementarile aplicabile cu privire salariati, pentru persoanele din management-ul societatilor dar si pentru salariatii societatilor.

Anca are de asemenea experienta in domeniul dreptului societar si al dreptului comercial, incluzand arbitrajul comercial, de-a lungul timpului oferind consultanta juridica in proiecte complexe din aceste arii. Anca a oferit consultanta juridica clientilor cu privire la implementarea si pregatirea acordurilor asociatilor, dreptul la informare al actionarilor, abuzul de majoritate, diverse modificari statutare (majorari de capital social, cesiuni ale partilor sociale, numiri si revocari ale administratorilor si membrilor organelor de conducere ale societatilor, dizolvari si lichidari, s.a.). De asemenea, ea a acumulat experienta in redactarea si negocierea clauzelor de arbitraj, in asistarea clientilor in cadrul procedurilor internationale de arbitraj si in pregatirea apararilor pe durata arbitrajelor.

In procesul de consiliere a clientilor, inainte de a-si indrepta atentia asupra comunicarii clientului a celor mai relevante informatii si sfaturi pentru a-l ajuta sa ia o decizie de business, Anca incearca mai intai sa inteleaga nevoile afacerii, in contextul unei schimbarii perpetue a cadrului legal si a jurisprudentei.

 

LIMBI CUNOSCUTE

Romana – Engleza – Italiana

 

EDUCATIE

2018 - Master in Arbitraj Comercial International (LL.M.)

Facultatea de Drept, Universitatea Bucuresti

2017 - Academia Internationala de Arbitraj Comercial

Universitatea din Koln

2007- Licentiat in Drept (LL.B)

Facultatea de Drept, Universitatea Bucuresti

 

PROIECTE

Dreptul muncii

  • Asistenta juridica acordata unei companii romanesti cu o prezenta de peste 25 de ani in domeniul solutiilor IT pentru vanzarea cu amanuntul si industria alimentara. Proiectul a implicat solutionarea unei dispute cu unul dintre top managerii societatii, incluzand negocierea termenilor privind incetarea contractului individual de munca.
  • Consiliere si asistenta juridica oferita filialei romanesti a unei companii americane, infiintata in urma cu 125 de ani in domeniul asistentei medicale globale, privind desfiintarea postului unui membru senior al echipei de vanzari si optiunile aferente din perspectiva juridica.
  • Asistarea unui lider local al industriei de sanatate, cu peste 300 de angajati si furnizori de servicii, in cadrul cercetarilor disciplinare prealabile ale mai multor angajati.
  • Consilierea unei importante companii intaliene in industria de certificare si autorizare, in ceea ce priveste sistemele de remunerare a performantelor, remunerarea nediscriminatorie, precum si in legatura cu implementarea unui plan de cresteri salariale datorate modificarilor legislative privind contributiile sociale datorate de catre angajati.
  • Acordarea de consultanta juridica uneia dintre cele mai mari companii internationale de petrol si gaze, cu privire la cadrul legal aplicabil la nivel national si european pentru salariatii care desfasoara activitati de exploatare, dezvoltare si explorare a resurselor maritime.
  • Acordarea de consultanta si asistenta juridica unei companii mondiale de dezvoltare de software in domeniul IT, cu privire la diverse chestiuni juridice, incluzand asistarea clientului in cursul unei cercetari diciplinare ce viza mai multe abateri savarsite de unul dintre angajatii cu functie de conducere, evaluarea abaterilor disciplinare si asistarea clientului pe parcursul procedurii desfasurate pentru acestea, asistarea in procedura de transfer a angajatilor conform prevederilor TUPE, negocierea / incheierea contractului colectiv de munca, evaluarea profesionala a angajatilor, incetarea contractului individual de munca, criteriile de impozitare pentru angajati, implementarea de asistenta on-call prin salariati temporari cu munca la domiciliu si aspecte legate de imigratie pentru obtinerea permisului de munca pentru o serie de angajati.
  • Coordonator al procesului de audit juridic (chestiuni de dreptul muncii) pentru un fond de capital privat din China in contextul achizitionarii unui producator de sisteme de securitate pentru industria auto (airbag-uri, centuri de siguranta si alte asemenea) in legatura cu filiala sa locala avand aproximativ 1.000 de angajati.
  • Coordonator al procesului de audit juridic privind sanatatea si securitate in munca (vizand aproximativ 6.000 de angajati) pentru Ministerul Telecomunicatiilor in cadrul ofertei publice de vanzare a actiunilor unuia dintre principalii actori din industria telecom si a filialelor sale.
  • Consiliere si asistenta juridica acordata uneia dintre cele mai mari companii din domeniul energetic, in legatura cu obligatiile de sanatate si securitate in munca care decurg dintr-o procedura de licitatie, precum si in legatura cu implementarea unei concedieri colective in "valuri" care viza aproximativ 1.500 de persoane.
  • Asistarea unei companii bine-cunoscute ce detine un lant de fast-fooduri in legatura cu incetarea contractului individual de munca al unui angajat cu functie de conducere.
  • Asistenta juridica oferita unei companii americane de mass-media care detine canale de televiziune, in legatura cu un caz sensibil de incetare a contractului individual de munca al unui manager din conducere.
  • Asistarea unui important actor local in domeniul imobiliar si al comertului, cu privire la o gama larga de probleme legate de dreptul muncii, incluzand reorganizarea activitatii si concedierea angajatilor, schimbarea si imbunatatirea structurii de conducere, efectuarea de analize de audit juridic in legatura cu posibile probleme legate de securitatea in munca, transferul angajatilor in conformitate cu cerintele Directivei TUPE, asistenta in fata autoritatilor si pe parcursul inspectiilor inopinante, asistenta referitoare la pretentiile fostilor angajati, inclusiv a unui fost membru in organele de conducere ale societatii.
  • Asistarea filialei romanesti a unei societati globale de ingrijire a sanatatii, cu privire la conditiile si procedurile legale pentru transferul a aproximativ 200 de angajati, asistenta pentru incetarea contractelor individuale de munca ale membrilor organelor de conducere ale societatii si aspecte legate de imigratie.
  • Asistarea si reprezentarea unei filiale romanesti a unei mari companii franceze de produse cosmetice, cu privire la diverse probleme legate de imigratie si dreptul muncii, cum ar fi: dreptul de sedere al directorilor si al angajatilor straini ai societatii, reprezentarea clientului in fata Oficiului Roman pentru Imigrari si a altor autoritati pentru obtinerea documentelor privind imigrarea, asistenta juridica in legatura cu incetarea contractelor individuale de munca (functii de conducere si functii operationale), modificarea si actualizarea regulamentelor interne si a codului etic, revizuirea extinsa a contractelor individuale de munca, clauzelor de proprietate intelectuala si confidentialitate, implementarea de cresteri salariale si oferirea de consultanta juridica cu privire la angajatii care solicita sa se intoarca din concediul pentru crestere copil.

Drept societar & Drept commercial / Arbitraj

  • Asistenta juridica acordata unui dealer roman de autovehicule apartinand unor marci binecunoscute, intr-un caz ICC -locul arbitrajului: Paris-cu privire la creante in valoare de 3.500.000 euro in baza unui contract de distributie avand ca obiect tractoare si piese de schimb, incheiat cu o companie italiana, implicand, de asemenea, si introducerea in arbitraj a unor terti.
  • Asistenta juridica acordata intr-un caz ICC – locul arbitrajului: Paris – pentru o companie detinuta de stat, in ceea ce priveste creante solicitate de catre aceasta in arbitraj in valoare de milioane de euro, pentru neindeplinirea obiectului contractului de catre antreprenor, in legatura cu lucrari complexe de reamenajare.
  • Asistenta juridica acordata unei filiale locale a unui lant de magazine din Germania, o companie cu peste 500 de angajati in Romania, in legatura cu incheierea unor contracte de management si in legatura cu negocierea, incheierea, implementarea si executarea a diferite alte contracte (leasing, distributie, novatie, incetarea contractelor individuale de munca pentru membrii organelor de conducere).
  • Consultanta juridica oferita filialei romanesti a unei companii petroliere internationale, parte la un contract de concesiune de petrol pe baza careia cheltuielile de explorare a gazelor au ajuns la 12 mil. Euro, privind efectele legale ale sechestrului instituit prin intermediul unei decizii penale cu privire la drepturile din contractul de concesiune, acordurile partilor, asupra oricarui transfer al cotei parte din acordul de concesiune; asistenta acordata a mai inclus si sfaturi cu privire la  un eveniment grav care a avut loc intr-un put de explorare, inclusiv responsabilitatea contractantului in conformitate cu contractul si bazata pe istoricul exploatarii puturilor.
  • Asistenta juridica acordata unui antreprenor general din Romania, care lucreaza in domeniul imobiliar, in ceea ce priveste transferul de active intre societati si compensarea datoriilor in valoare de aproximativ 900.000 Euro.
  • Consilierea filialei din Romania a unuia dintre cei mai mari detinatori de retele de fibra optica din Europa, cu privire la diverse aspecte de drept societar, de zi cu zi, inclusiv majorarea capitalului social, prin intermediul unei conversii a creantelor in valoare de 3.000.000 Euro in actiuni.

Proiecte recente

Titluri Quality S.R.L.
Drept Societar & Comercial, Proprietate Intelectuala, Fuziuni & Achizitii

Firma de avocatura Stratulat Albulescu a acordat asistenta juridica companiei Titluri Quality S.R.L. in legatura cu achizitia tuturor activitatilor de publicare ale „Gandul”, „Apropo”, „Ce se intampla doctore” (CSID), „Descopera” si „Go4IT” de la Mediafax. Tranzactia a inclus si achizitia tuturor domeniilor de internet conexe, echipamentelor de operare specifice, precum si transferul angajatilor.

Echipa Stratulat Albulescu a fost coordonata de Partener Ana Maria Kusak (Coordonatorul departamentului de Proprietate Intelectuala), cu sprijinul Elenei Stan (Senior Associate), care a oferit asistenta juridica cu privire la toate aspectele de proprietate intelectuala si Ancai Ulea (Managing Associate), care a oferit asistenta juridica cu privire la aspectele de dreptul muncii, inclusiv transferul angajatilor.

Romanian Business Consult - aspecte de dreptul muncii
Dreptul muncii

Stratulat Albulescu a acordat asistenta juridica unei companii locale romanesti cu prezenta de peste 25 de ani pe piata solutiilor IT din industria comertului cu amanuntul si industria alimentara, cu privire la solutionarea unui litigiu de munca.

De asemenea, am oferit asistenta juridica cu privire la revizuire si implementarea manualului angajatilor si a procedurii de evaluare profesionala, inclusiv cu privire la indicatorii cheie de performanta(KPI) ai angajatilor.

La Fantana (EMP)
Dreptul muncii

Asistenta juridica acordata La Fantana in legatura cu revizuirea si modificarea manualelor unui sistem de racire a apei pentru un lider de piata din Romania in domeniul aprovizionarii cu apa de birou. Mandatul a inclus revizuirea conform celor mai recente modificări legislative legate de nediscriminare, prevederi privind siguranta muncii si analiza completa a potentialelor fapte disciplinare si a sanctiunilor conexe.

World Class Romania - Aspecte de dreptul muncii
Dreptul muncii

Stratulat Albulescu a acordat asistenta juridica companiei World Class Romania S.A., lider local in industria wellness, cu peste 300 de angajati si furnizori de servicii, cu privire la diverse probleme de dreptul muncii.

Pe langa asistenta juridica acordata cu privire la aspectele de zi cu zi de gestionare a personalului, am oferit si asistenta juridica in legatura cu restructurari, transferul angajatilor ca urmare a fuziunilor si transferurilor de afaceri, precum si implementarea noilor modificari fiscale aprobate de Guvernul Romaniei.

© Copyright Stratulat-Albulescu.ro 2020. Toate drepturile rezervate.