Prima paginaArticoleNoi masuri temporare privind activitatea oficiului national al registrului comertului in contextul epidemiei generate de virusul sars-cov-2

Noi masuri temporare privind activitatea Oficiului National al Registrului Comertului in contextul epidemiei generate de virusul SARS-CoV-2

La data de 14 mai 2020, a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei numarul 394 si a intrat in vigoare la aceeasi data Ordonanta de urgenta nr. 70/2020 („OUG 70/2020”) privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/ 2011, precum si a altor acte normative.

Desi OUG 70/2020 reglementeaza un set de masuri in diverse domenii, pentru scopul acestui material, ne vom concentra asupra masurilor temporare privind activitatea Oficiului National al Registrului Comertului, reglementate la punctul III. Masuri privind activitatea Oficiului National al Registrului Comertului urmare a evolutiei epidemiei cu virusul SARS-CoV-2 din actul normativ.

Astfel, timp de 6 luni de la data incetarii starii de urgenta[1], respectiv incepand cu data de 15 mai 2020, activitatea Oficiului Registrului Comertului se va desfasura in principal prin mijloace electronice si prin corespondenta, activitatea de lucru cu publicul la ghiseele institutiei derulandu-se pe parcursul unui program de lucru de 4 ore, fractionat in doua intervale orare.

De asemenea, OUG 70/2020 continua initiativa inceputa pe perioada starii de urgenta, reglementand anumite masuri temporare privind simplificarea conditiilor de forma aplicabile declaratiilor depuse la Oficiul Registrului Comertului, dupa cum urmeaza:

1. Masuri privind conditiile de forma aplicabile documentelor depuse la Oficiul Registrului

Pe o perioada de 6 luni de la data incetarii starii de urgenta:

  • declaratiile pe proprie raspundere care se anexeaza la cererea de inregistrare/ alte cereri pot avea forma de inscris sub semnatura privata ori forma electronica si pot fi transmise la Oficiul Registrului Comertului fara nicio alta formalitate, prin mijloace electronice, cu semnatura electronica sau prin servicii de posta si curier. De asemenea, declaratiile pe proprie raspundere pot fi si in forma autentica, certificata de avocat sau pot fi date direct in fata Oficiului Registrului Comertului;
  • specimenul de semnatura poate fi transmis la Oficiul Registrului legalizat de notarul public sau certificat de avocat ori sub forma unui inscris sub semnatura privata, fara nicio alta formalitate sau se poate da in fata Oficiului Registrului Comertului.

2. Masuri privind depunerea declaratiei privind beneficiarul real

Conform dispozitiilor OUG 70/2020, termenul de depunere[2] a declaratiei privind beneficiarul real se prelungeste pana la data de 1 noiembrie 2020.

In aceasta perioada (i.e., de la data intrarii in vigoare a OUG 70/2020 pana la data de 1 noiembrie 2020) se vor putea totusi depune aceste declaratii, insa cu simplificarea conditiilor de forma aplicabile. Astfel, declaratia de beneficiar real se va putea depune si sub forma de inscris sub semnatura privata ori forma electronica si poate fi transmisa la Oficiul Registrului Comertului fara nicio alta formalitate prin mijloace electronice, in acest ultim caz cu semnatura electronica atasata, sau prin servicii de posta si curier.

 


[1] Instituita prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei si prelungita prin Decretul nr. 240/2020 privind prelungirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei.
[2] Prelungit anterior prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/2020 privind unele masuri economice si fiscal-bugetare.

© Copyright Stratulat-Albulescu.ro 2020. Toate drepturile rezervate.