Prima paginaArticoleDeschiderea teraselor aferente restaurantelor si cafenelelor – o scurta analiza a aplicabilitatii reglementarilor privind protectia datelor cu caracter personal

Deschiderea teraselor aferente restaurantelor si cafenelelor – o scurta analiza a aplicabilitatii reglementarilor privind protectia datelor cu caracter personal

Incepand cu data de 1 iunie, terasele restaurantelor si cafenelelor sunt deschise, urmare a noilor modificari legislative emise cu privire la revenirea treptata la stilul „normal” de viata, de dinainte de pandemie.

In acest sens, Ordinul comun nr. 461/30.05.2020 adoptat de Ministerul Sanatatii si Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor („Ordinul”) stabileste regulile care trebuie respectate pentru asigurarea faptului ca, dupa intoarcerea, pe cat posibil, la vechea normalitate, virusul COVID-19 nu va incepe sa se raspandeasca din nou.

Printre alte masuri administrative, menite sa asigure faptul ca nu va aparea un alt focar de COVID-19, Ordinul stabileste ca operatorii economici din industria HoReCa sunt insarcinati (i) sa monitorizeze starea de sanatate a angajatilor lor si (ii) sa implementeze un registru de rezervari a clientilor pentru a se asigura ca sunt prelucrate date concrete in cazul in care se dovedeste necesara o investigatie epidemiologica, desi nu se impune nicio sanctiune specifica in cazul nerespectarii acestei din urma reglementari.

Dispozitiile nationale care implementeaza un nou registru de rezervari sunt in conformitate cu masurile impuse de alte state europene, precum Germania, unde operatorii de restaurante si cafenele sunt fie obligati, fie incurajati sa utilizeze sisteme de rezervare sau alte proceduri adecvate pentru a urmari contactele.

Desi planeaza o confuzie asupra obligativitatii punerii in aplicare a unui sistem de rezervari, in conformitate cu dispozitiile Ordinului, este clar ca, in cazul in care operatorii de restaurante si cafenele au ales sa adopte un astfel de sistem, implementarea registrului de rezervari este obligatorie, raportat la cerintele GDPR.

Cu toate acestea, in absenta unor instructiuni specifice cu privire la ce fel de date cu caracter personal sunt necesare si la modul de gestionare a acestor date cu caracter personal, echipa de Protectia Datelor a SAA ofera informatii despre aceste cerinte specifice.

In primul rand, operatorii de restaurante si cafenele trebuie sa tina cont de faptul ca, desi traim in perioade complexe, principiile GDPR si, in special, principiul minimizarii datelor - cu conditia ca companiile sa limiteze colectarea, stocarea si utilizarea datelor cu caracter personal la datele care sunt relevante, adecvate si absolut necesare pentru indeplinirea scopului pentru care sunt prelucrate - trebuie respectate indiferent de situatie.

In ceea ce priveste datele cu caracter personal care ar trebui prelucrate pentru rezervari, consideram ca numele, prenumele si numarul de telefon sau adresa de e-mail sunt suficiente in cazul in care s-ar dovedi necesara o investigatie epidemiologica.

Mai mult, pentru a respecta principiul minimizarii, mentionat mai sus, este clar faptul ca operatorii restaurantelor si cafenelelor nu trebuie sa prelucreze datele cu caracter personal apartinand tuturor persoanelor aflate la o masa, fiind suficienta prelucrarea datelor cu caracter personal apartinand persoanei care a facut rezervarea.

Cand vine vorba despre perioada de procesare, aceasta nu trebuie sa depaseasca o perioada de 16 zile din momentul efectuarii rezervarii si a inscrierii datelor relevante in registrul de rezervari.

Ce mai urmeaza?

Operatorii de restaurante si cafenele ar trebui sa se asigure ca exista un registru de rezervari adecvat si, cel mai important, sa se asigure asupra faptului ca persoanele vizate sunt informate cu privire la noua prelucrare.

Mai mult, ar trebui implementate masuri tehnice si organizatorice adecvate pentru a stabili conformitatea cu cerintele privind confidentialitatea datelor.

Daca aveti nevoie de mai multe informatii cu privire la cele de mai sus, echipa noastra de Protectia Datelor este disponibila la solicitarea dumneavoastra.

© Copyright Stratulat-Albulescu.ro 2021. Toate drepturile rezervate.