Prima paginaArticoleRegulile dreptului concurentei raman in picioare in contextul pandemiei covid-19

Regulile dreptului concurentei raman in picioare in contextul pandemiei COVID-19

Regulile ce guverneaza dreptul concurentei se aplica in continuare, companiile fiind obligate sa le ia in considerare in desfasurarea activitatilor sale. Important in contextul pandemiei este ca preturile sa ramana rezonabile si justificate.

Consiliul Concurentei a informat recent faptul ca, din punctul de vedere al legii concurentei, companiile pot adopta unele masuri ce pot fi justificate de prevenirea raspandirii coronavirusului, dar, in acelasi timp, acestea nu trebuie sa conduca la restrangeri grave ale concurentei.

Autoritatea de concurenta a informat, de asemenea, ca administratorii platformelor de comert pot impune masuri pentru limitarea cresterilor nejustificate ale preturilor pentru produsele si serviciile de baza. De exemplu, la nivel international platforme precum Facebook si Instagram au adoptat masuri in acest sens, acestea din urma interzicand reclame si anunturi ilustrand vanzarea de masti medicale.

Consiliul Concurentei urmareste foarte atent comportamentul companiilor si atrage atentia de a nu se folosi de aceasta situatie de criza pentru fapte precum:

  • Cresterea preturilor fara o justificare obiectiva;
  • Efectuarea schimburilor de informatii sensibile (preturi practicate, politica comerciala etc);
  • Excluderea concurentilor de pe piata;
  • Abuzul de pozitie dominanta;
  • Efectuarea de intelegeri anticoncurentiale (in vederea eliminarii comercializarii unui anumit produs/serviciu, in vederea fixarii de preturi ori impartirii clientilor si teritoriilor).

In stransa colaborare cu Consiliul Concurentei, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor ("ANPC") se asigura ca masurile convenite la nivel national pentru prevenirea raspandirii noului coronavirus COVID-19 sunt aduse la indeplinire in cel mai scurt timp.

ANPC a avut o intalnire cu reprezentantii si membrii Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania ("AMRCR") avand ca scop discutarea celor mai potrivite masuri care se impun in contextul pandemiei. Membrii AMRCR au adus la cunostinta ANPC o serie de masuri deja luate si aplicate in cadrul retelelor de retail, precum masurile menite sa previna aglomerarile, dezinfectarea zonelor de interactiune restransa, triajul angajatilor care prezinta simptomatologie specifica, informarea clientilor cu privire la masurile de prevenire a infectiei cu COVID-19 printr-o serie de afise si mesaje in cadrul punctelor de vanzare.

ANPC se obliga sa gestioneze prompt si eficient noile situatii care apar, in acest context.

© Copyright Stratulat-Albulescu.ro 2020. Toate drepturile rezervate.